ERP – Šta je ERP softver
Postojanje Poslovnog sistema – PS-a, se manifestuje skupom poslovnih aktivnosti, koje on, kao jedinstvena celina izvršava u ostvarenju svojih globalnih ciljeva. Da bi ostvario zacrtane ciljeve, PS se organizuje u čitav niz funkcionalno definisanih, hijerarhijski povezanih poslovnih podsistema sa strogo ograničenim oblastima delovanja. Pri tom, dubina hijerarhijskog razlaganja zavisi od obima i složenosti zadataka, koje poslovni podsistemi obavljaju. Bez obzira na vrstu i specifičnosti zadataka, svi poslovni podsistemi PS-a imaju dve zajedničke osobine:
- Deluju u interakciji sa ostalim poslovnim podsistemima – horizontalno i vertikalno i
- Koriste i produkuju informacije – interne i eksterne.
Većina poslovnih aktivnosti spadaju u grupu složenih procesa, sastavljenih od bezbroj podprocesa, čija osnovna svrha je optimalno upravljanje resursima PS-a u cilju ostvarivanja maksimalnog profita.
Posledica uspeha.
Kako obezbediti, da PS usmeravanjem svojih aktivnosti prema optimalnom upravljanju resursima postigne maksimalne vrednosti profita?
Savremeno poslovanje u složenim uslovima sve veće liberalizacije tržišta, otvaranja prema svetu i ekstremno pojačane konkurencije zahteva, savremena poslovna rešenja, koja omogućavaju donošenje ispravnih poslovnih odluka. Donošenje ispravnih poslovnih odluka je moguće samo u okruženju, koje raspolaže pravovremenom, tačnom, sažetom i kompletnom spoznajom o događajima kako unutar PS-a, tako i u njegovom bližem i daljem okruženju.
Dakle, za donošenje ispravnih poslovnih odluka, neophodno je, da PS poseduje dovoljan obim i kvalitet INFORMACIJA, koje se mogu obezbediti samo na jedan način: maksimalnom automatizacijom odvijanja poslovnih procesa uvođenjem Informatičkih Tehnologija – IT-a u poslovanje PS-a, odnosno, izgradnjom kompleksnog Informacionog sistema – IS-a, koji, poput paukove mreže osluškuje poslovne događaje, prikuplja i obrađuje sirove informacije prevodeći ih istovremeno u smisleni i korisniku prihvatljiv oblik.
Pomoću njih savremeni menadžer oseća Pulls™ poslovnih aktivnosti, prati njihov početak, utiče na njihov razvoj, sumira rezultate… jednom rečju UPRAVLJA !
Drugim rečima, neophodno je u tokove poslovnih procesa implementirati IS, koji po svojim karakteristikama spada u kategoriju ERP Sistema – Enterprise Resource Planning Systems, odnosno u Aplikativne softverske sisteme za planiranje i upravljanje resursima PS-a.
Da bi IS bio u kategoriji ERP Sistema i omogućio nesmetano odvijanje poslovnih aktivnosti, odnosno, omogućio efikasno i svrsishodno izvršavanje zadataka izvršilaca u poslovnim podsistemima PS-a, vertikalnu i horizontalnu razmenu informacija između njih, kao i razmenu informacija sa poslovnim okruženjem, mora biti:
- Integralan
- Modularan
- Interaktivan
- Ažuran
- Distribuiran
- Nadogradiv i fleksibilan
- Lak za korišćenje
- Savremen
- Standardizovan
Rukovodeći se postavljenim zahtevima i osluškujući potrebe i zahteve iz PS-a, Kompanija Omnis je, kao dugogodišnji partner Korporacije Oracle, iskoristila svoje, preko dve decenije dugo iskustvo u automatizaciji tokova poslovnih procesa i u proteklih 10 godina, razvila Aplikativni softverski sistem za upravljanje resursima poslovnih sistema, nazvan Pulls™. Po svojim karakteristikama, Pulls™ je punokrvni ERP Sistem, koji poseduje SVE zahtevane osobine.